Snap Fitness heeft besloten om de fitnesscentra in Herselt en Meerhout definitief te sluiten. De directie van de sportschoolketen laat weten dat de gevolgen van de coronapandemie en de stijgende energieprijzen ervoor hebben gezorgd dat het voortzetten van deze twee vestigingen niet langer haalbaar is. In een e-mail naar de klanten laat de directie weten dat de domiciliëring van abonnementsbetalingen voor de betreffende vestigingen inmiddels is stopgezet. Dit heeft bij sommige vaste klanten vragen opgeroepen over de reeds betaalde abonnementsgelden.
“Abonnementsbetalingen stopgezet”
Volgens de e-mail die Snap Fitness heeft verstuurd, moesten de vestigingen in Herselt en Meerhout deze week de deuren sluiten onder druk van enkele leveranciers. Het bedrijf geeft aan dat de betalingen via domiciliëring intussen zijn stopgezet. Sommige klanten in Herselt hebben hun bezorgdheid over de situatie al geuit op sociale media, waarbij ze zich afvragen wat er gaat gebeuren met de reeds betaalde (jaar)abonnementsgelden. Een klant vroeg zich af: “Ik heb in de laatste week van december nog 470 euro betaald voor dit jaar. Wat gebeurt er nu?”
Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?
Enkele klanten zijn erin geslaagd om een terugbetaling te ontvangen van hun bank voor reeds betaalde bedragen. Om een SEPA-domiciliëring terug te vorderen, moet je normaal gesproken eerst contact opnemen met je leverancier en daarna de bank op de hoogte brengen. Als je dit binnen acht weken doet, kan de bank de domiciliëring in principe terugbetalen. Als er daarna nog een openstaande schuld is, moet die nog worden vereffend.
Goede hoop
Hoewel de vestigingen in Herselt en Meerhout gesloten zijn, koestert Snap Fitness de hoop dat een andere ondernemer of fitnessketen de zaken zal overnemen. Als het faillissement is uitgesproken, wordt er een curator aangesteld en zal verdere communicatie verlopen via deze weg. De directie wil graag iedereen bedanken voor hun loyaliteit, sportplezier en vertrouwen in het team.